فلنج فیسر | Flange Facer

فلنج فیسر دستی

فلنج فیسر مکانیکی Mechanical Flange Facer

 

فلنج فیسر خطوط لوله و اکثر شیرآلات صنعتی ( شیرهای فلنجی ) از محل فلنج به یکدیگر متصل می گردند . در محل اتصال فلنج می بایست عملیات آببندی انجام شود. این آببندی با کمک گسکت در بین فلنج ها انجام می گیرد. گسکت قطعه ایی است از جنس فلزی یا غیر فلزی که در محل مخصوص بین دو فلنج قرار گرفته و پس از محکم شدن دو فلنج به یکدیگر توسط پیچ و مهره، سبب آب بندی و مانع از نشتی سیال در محل اتصال می شود.

گسکت در قسمتی از فلنج های Raised Face قرار می گیرد که کمی برآمده و دارای شیارهای ریز می باشد.

شیارهای موجود در قسمت برآمده ی فلنج ها سبب می گردد تا گسکت بهتر عملیات سیلینگ یا آببندی را انجام دهد.

لذا در صورت آسیب دیدن این محل برآمده و یا شیارهای آن، گسکت نمی تواند عملیات آببندی را بطور کامل انجام دهد.

یکی از عوامل مهم در از بین رفتن و آسیب دیدن شیارهای فلنج های Raised Face ، جت کردن سیال از محل گسکت، عمل دیگر خورنده بودن سیال و عمل بعدی جابجایی غیر اصولی شیرها و فلنج ها ( کشیدن آنها از محل فلنج در کف کارگاه در هنگام جابجایی ) می باشد.

یکی از مشکلات عمده در نصب شیرآلات و اجرای خطوط لوله، رفع نشتی در محل فلنج های خطوط لوله و شیرهای نصب شده در خطوط لوله می باشد.

لذا تعمیر و یا اصلاح این قسمت از فلنج ها بسیار ضرورت دارد.

فلنج فیسر دستی

دستگاه فلنج فیسر دستگاهی است که می تواند قسمت برآمده ( Raised ) فلنج را احیا، تعمیر و اصلاح نماید.

این دستگاهها عمدتا به صورت هیدرولیک و یا پنوماتیک بوده و دارای قیمت بسیار بالا، اندازه بسیار بزرگ و کاربری سخت و دشوار می باشند.

اما شرکت LenMatec بلژیک مبادرت به ساخت دستگاههای فلنج فیسر دستی در دو مدل و تا سایز 22 اینچ نموده است.

این دستگاه ها قادرند بدون نیاز به نیروی هیدرولیک، پنوماتیک و برق، و فقط با کمک نیروی دستی ، براحتی انواع فلنج های Raised Face را تا سایز 10 اینچ در مدل LMC mini Facer و تا 22 اینچ در مدل LMC mini facer EVO اصلاح نمایند.

فلنج فیسر های لن ماتک

این فلنج فیسر طبق استاندارد ASME B16.5 ، شیارهای فلنج را در دو گام Stock Finish و Smooth Finish  اصلاح نموده و یا شیار جدید ایجاد می نماید.

آدور ابزار به عنوان عامل فروش ( نماینده انحصاری ) فلنج فیسر های لن ماتک، آماده تحویل این دستگاهها در دو مدل ذیل می باشد:

  • فلنج فیسر مدل LMC mini-facer با قابلیت اصلاح فلنج ها از سایز 1 الی 10 اینچ
  • فلنج فیسر مدل LMC mini-facer EVO با قابلیت اصلاح فلنج ها از سایز 2 الی 22 اینچ

یکی از مزایای اصلی این دستگاه این است که اپراتور می تواند به دلیل سبکی دستگاه، بدون نیاز به انتقال فلنج و یا شیر آسیب دیده و نیازمند تعمیر به کارگاه تعمیرات، آنها را در محل نصب ، مورد تعمیر و اصلاح قرار دهد.

مزیت اصلی این دستگاه، عدم نیاز به تعمیرات و نگهداری بوده و تنها قطعه مصرفی در آن، تیغچه تراش بوده که این تیغچه در کلیه فروشگاه ها و مغازه های فروش ابزار تراش موجود و با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه می گردد.

 

 فلنج فیسر

با پیشرفت صنعت، تولید ابزار و قطعات در این زمینه افزایش پیدا کرد. به طوری که دستگاه های مهم و پر اهمیتی مانند فلنج فیسر تولید و به بازار جهانی عرضه شدند. با توجه به قیمت مناسب و کاربرد فراوان این مدل از دستگاه ها، برخی از مجموعه های تولیدی تصمیم گرفتند اجاره، فروش و تعمیرات را در اولویت قرار دهند. امروزه دستگاه فلنج فیسر در دسته ابزارهای تعمیراتی قرار می گیرد که در خطوط لوله بیشترین کاربرد را خواهد داشت. بر این اساس در این مطلب دستگاه فلنج را به طور مفصل معرفی کرده و کاربردهای آن را بیان می کنیم. سپس یکی از بهترین مراکز اجاره فلنج فیسر را معرفی می نماییم.

                                                                فلنج فیسر

بررسی فلنج فیسر و کاربردهای آن

فلنج فیسینگ یکی از مهمترین فرآیندهای تراشکاری و تعمیراتی در خطوط لوله و پایپینگ پالایشگاهی محسوب می شود که با نام دیگر تراشکاری فلنج نیز شناخته می شود. این فرآیند بدون انتقال دستگاه و بر روی مبدل، خطوط لوله، محل سایت و… انجام می شود. بر این اساس در انجام تراشکاری فلنج از دستگاه فلنج فیسر استفاده می شود. این وسیله به عنوان یک دستگاه تعمیراتی و پرکاربرد شناخته می شود که در دو مدل هیدرولیک و پنوماتیک تولید شده است.

 

معرفی بازرگانی آدور ابزار

امروزه مجموعه های زیادی در زمینه تولید و فروش فلنج فیسر فعالیت می کنند. با این وجود قیمت این دستگاه نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. قیمت فلنج فیسر بر اساس معیارهای زیادی تعیین می شود. بازرگانی آدور ابزار یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات فلنج فیسر می باشد که به صورت تخصصی در زمینه های مختلف فعالیت می نماید. بر این اساس می توان به خدماتی مانند اجاره فلنج فیسر، تعمیر فلنج و فروش فلنج فیسر اشاره نمود. بازرگانی آدور ابزار تلاش کرده است تمام خدمات را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت به هموطنان گرامی ارائه کند.

تعمیر فلنج

آدور ابزار علاوه بر دستگاه فلنج فیسر، جهت تکمیل سبد محصولات خود در زمینه گسکت و آببندی فلنج ها، انواع گسکت بر دستی و برقی برای گسکت های فلزی و غیر فلزی از برند های معتبر دنیا مانند ALLPAX آمریکا و EZEECUT هندوستان را نیز موجود و به مشتریان ارائه می نماید. این گسکت برها با قابلیت برش انواع گسکت تا سایز حداکثر 62 اینچ موجود است.

 علاوه بر فروش گسکت بر، انواع گسکت اسپیرال وند ( استیل و فولادی )، گسکت های کلینگریت، لاستیکی، گسکت های تفلونی، گسکت های گرافیتی، گسکت های آزبستی و غیره نیز در سایزهای مختلف موجود و با قیمت رقابتی قابل ارائه می باشد. همچنین دستگاه گسکت بر از برند ALLPAX آمریکا توسط آدور ابزار قابل ارائه می باشد.

فلنج فیسرپنوماتیک(بادی) جهت کسب اطلاعات بیشتر

جهت کسب اطلاعات بیشتر از موجودی و قیمت دستگاه فلنج فیسر دستی با آدور ابزار تماس حاصل فرمایید.

شماره های بخش فروش :  66815110 – 021    و    66815006 – 021  و  66815420 – 021

شماره های بخش فنی، تعمیرات و خدمات پس از فروش : 66815430 – 021   و   09127997022

پست الکترونیکی ( email ) : adortools@gmail.com