ایر آمپلی فایر

بوستر گاز و آمپلی فایر هوا

Air Amplifier

 

ایر آمپلی فایر جهت تقویت فشار هوا، به طور کلی از دو ابزار یا دستگاه استفاده می شود.

الف: کمپرسور هوا    Air Compressor

کمپرسور هوا  یا ایرآمپلی فایر وسیله ایی است که در انواع پیستونی و اسکرو موجود بوده و قادر است هوای اتمسفر را پس از عبور دادن از فیلترهای مناسب، به داخل مکش کرده و تا فشار های مختلفی افزایش دهد.

کمپرسورهای معمولی حداکثر فشار خروجی 10 bar و کمپرسورهای فشار قوی گاهی تا فشار 500 bar نیز وجود دارند. کمپرسورهای هوا عمدتا برقی هستند.

از مزایای کمپرسورها توانایی تبدیل هوای اتمسفر به فشار های مختلف و از معایب آنها، مصرف برق بالا و وزن بسیار سنگین آنهاست.

ب: آمپلی فایر هوا

ایر آمپلی فایر Air Amplifier ، وسیله ایی است که قادر است هوا با فشار اولیه مشخصی را تقویت کرده و به فشار بالاتر برساند.

ایر آمپلی فایرها عمدتا از نوع Air Operated هستند یعنی برای بکار انداختن آنها نیازی به برق نیست و فقط با فشار هوای کمپرسور 1 – 8 bar کار می کنند و قادرند هوای با فشار مشخص ورودی به قسمت پلانجر را تقویت نمایند.

 

 

ایر آمپلی فایر و هوای فشرده کاربرد های مختلفی دارد:

–          استفاده در دستگاههای پنوماتیک مانند انواع آچار بادی، ابزار بادی، تحریک سیلندرهای پنوماتیک و . . .

–          استفاده در پیسولت نقاشی

–          شارژ لاستیک های خودروهای سواری، باری و موتوری

–          نظافت دستگاهها و تجهیزات صنعتی

–          تست نشتی Air Test

–          خشک کردن داخل سیلندرها و سایر قطعات خیس و آغشته با آب

حجم هوای فشرده در واحد زمان و فشار هوای فشرده ی مورد نیاز، مهمترین فاکتور ها در انتخاب دستگاه مورد نظر از بین کمپرسور و آمپلی فایر می باشد.

ایر آمپلی فایر هوا

به عنوان مثال جهت تجهیز یک کارگاه نجاری به یک مولد هوای فشرده، که دارای منگنه بادی، تفنگی باد و دستگاههای پرس پنوماتیک و غیره می باشد، با عنایت به این نکته که حجم هوای فشرده مصرفی در این کارگاه زیاد بوده و حداکثر فشار هوای فشرده آن 7 bar / 100 psi می باشد، بهترین گزینه انتخاب یک کمپرسور هوا از نوع برقی در نوع پیستونی یا اسکرو می باشد.

اما جهت شارژ سیلندر ذخیره هوای یک عملگر پنوماتیک مانند یک پرس کوچک پنوماتیک با فشار کاری 25 bar ، می بایست از یک آمپلی فایر استفاده نمود.

آمپلی فایرهای هوا برای تقویت فشار هوای فشرده برای شارژ انواع آکومولاتورهای پنوماتیک، پرس های نیوماتیکی ( بادی ) و . . . کاربرد دارند.

آمپلی فایر از نوع Air Driven هستند. به این معنا که برای کار نیازی به جریان الکتریسیته (برق) و فشار هیدرولیک نداشته و تنها با هوای فشرده ی کمپرسور با فشار 1 bar – 8 bar قادر به کار و افزایش فشار هوا می باشند.

در آمپلی فایرها نیز همانند سایر بوسترهای گاز و پمپ های فشار قوی مایعات، فشار و دبی نسبت عکس دارند. یعنی هرچه فشار خروجی در بوسترها بالاتر باشد، دبی یا جریان خروجی آن کمتر می باشد.

کاربرد آمپلی فایرها  :

شارژ سیلندرهای گازی خنثی و سیلندرهای هوا
شارژ و ذخیره هوا در آکومولاتورهای پرس های پنوماتیکی
تست قطعات مختلف با فشار هوای فشار قوی
آدور ابزار وارد کننده و توزیع کننده اصلی بوسترها و آمپلی فایرهای Haskel و SHINEEAST در ایران می باشد .

همچنین قطعات یدکی بوسترهای هسکل و شاین ایست مانند سیل کیت بخش گاز، سیل کیت بخش شیر پنوماتیک، سیل کیت بخش پنوماتیک و چک ولو ها موجود و قابل ارائه می باشد.

در ضمن کلیه خدمات تعمیرات بوسترهای هسکل، ماکسیماتور، رساتو، شاین ایست و غیره نیز در آدور ابزار انجام می پذیرد.

 

جهت کسب اطلاع از قیمت محصولات مختلف ، موجودی آنها و مشاوره در زمینه انتخاب بوسترهای گاز و آمپلی فایر، با این مجموعه تماس بگیرید.

 

 

ایر آمپلی فایر هوا با درایو هیدرولیکی :

جهت دستیابی به فشار بالا در گازها یا هوا با دبی یا جریان زیاد، می توان با سفارش بوسترهای گاز که درایو هیدرولیکی دارند به این مهم دست یافت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فشار و دبی و قیمت این مدل بوستر ها با آدور ابزار تماس حاصل فرمایید.

 

اطلاعات تماس با آدور ابزار :

بخش فروش محصولات :  66815006 – 021   و  66815110 – 021

بخش تعمیرات و پشتیبانی فروش :  66815430 – 021  و  09127997022