گریس پمپ

گریس کاری قطعات صنعتی

Grease pump دستی فشار قوی

گریس پمپ کلیه دستگاههای صنعتی و قطعات چرخشی و متحرک در صنایع مختلف، نیاز به گریس کاری یا روغن کاری ادواری دارند.

گریس یک ماده ایی نیمه جامد است که عمدتا پایه معدنی و نفتی دارد و نقش اصلی آن این است که سبب کاهش اصطکاک بین دو قطعه و افزایش عمر آنها و از طرف دیگر کاهش صدای کارکرد و گاهی نقش خنک کنندگی دارد. البته یکی از وظایف دیگر گریس ها، آببندی می باشد. به عنوان مثال،  با تزریق گریس های آببندی به داخل برخی از انواع شیرهای صنعتی مانند PLUG VALVES یا BALL VALVES، مانع از نشت سیال به قسمت های دیگر شیر و یا بیرون از شیر می شوند.

گریس کاری قطعات صنعتی

گریس کاری یا روغن کاری در واقع عمل تزریق روان کننده به قطعه چرخشی، متحرک، یاتاقان و غیره می باشد.

وظیفه گریس ، روغن یا به عبارت دیگر روان کننده تزریق شده به یک قطعه ی متحرک صنعتی، کاهش و یا به حداقل رساندن اصطکاک بین دو قطعه ایی است که حول یکدیگر و یا به موازات هم دارای حرکت رفت و برگشت، حرکت چرخشی و یا لغزش هستند. کاهش اصطکاک علاوه بر کاهش سر و صدای کارکرد دستگاه، سبب افزایش عمر قطعات روتاری یا چرخشی یا متحرک می شود. انواع دیگر از گریس ها نیز سبب آببندی شده و نقش SEAL را دارند.

Grease pump

به طور کلی گریس ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند :

  • گریس های روان کننده یا لوبریکانت Lubricant Grease
  • گریس های آببندی یا سیلنت Sealant Grease

گریس های فوق از نظر دمای کارکرد، تطابق با مواد مختلف، پایه ی مواد اولیه و . . . . نیز به دسته های مختلفی مانند گریس های پایه گیاهی، گریس های سلیکونی، گریس های نسوز، گرافیتی و . . . . تقسیم بندی می شوند.

جهت تزریق گریس های مختلف اعم از گریس های روانکاری و آببندی، از دستگاه Grease pump استفاده می شود.

گریس پمپ ها از نظر عملکرد به چند دسته تقسیم می شوند :

  • Grease pump دستی
  • Grease pump بادی
  • Grease pump برقی

Grease pump دستی، Grease pump سبک و کم حجمی هستند که عملیات تزریق گریس توسط دسته ی تعبیه شده در آن انجام شده و قادرند حداکثر به مقدار 500 گرم تا 1000 گرم را در محفظه خود نگه داشته و تزریق کنند. البته گریس پمپ های دستی در مدلهای سطلی نیز وجود دارد که پمپ کردن گریس با دست انجام میشود اما محفظه نگهداری گریس می تواند تا 20 کیلوگرم نیز حجم داشته باشد.

گریس پمپ های بادی یا پنوماتیک  ، گریس پمپ هایی هستند که محرک آنها هوای فشرده بوده و با فشار هوای فشرده توسط یک موتور بادی / ایر موتور گریس را تزریق می نمایند.

گریس پمپ های برقی نیز دارای یک پمپ برقی بوده که عملیات تزریق توط موتور برقی انجام می گیرد.

گریس پمپ ها بر اساس تزریق نوع گریس، فشار کاری تزریق و حجم تزریق، طراحی و ساخته می شوند.

گریس پمپ هایی که بتوانند انواع گریس روانکاری و آببندی را تا فشار حداکثر 10,000 psi یا 15,000 psi تزریق نمایند، از دسته گریس پمپ هایی هستند که جهت تزریق انواع روان کننده و آببند به شیرهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می شود.

 گریس پمپگریس پمپ

Grease pumpدستی فشار قوی

گریس پمپ های دستی مدل 10-516S ساخت شرکت CLIMAX آمریکا، قادرند انواع گریس روان کننده و آببند را تا فشار 10,000 PSI تزریق نمایند.

این گریس پمپ بسیار سبک بوده و از انواع گریس پمپ های سوپر گان محسوب می شود و با کیفیت بسیار بالا و عمر بسیار طولانی و بدون نیاز به نگهداری خاص و دارای تعمیرات بسیار ارزان، می باشد.

این گریس پمپ دارای شیلنگ، هد کوپلر یا نازل گریس خور، فشار سنج و شیر تخلیه فشار می باشد.

آدور ابزار به عنوان مرکز ارائه ی گریس پمپ های صنعتی نسبت به واردات و تامین این Grease pump پر مصرف در صنایع گاز به خصوص در گازهای استانی و شرکت های مناطق عملیات انتقال گاز و پالایش گاز، اقدام نموده است. هم اکنون این Grease pumpدستی فشار قوی با قیمت مناسب و با ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش به پیمانکاران و مشتریان عزیز قابل ارائه می باشد.

گریس پمپ

تعمیرات گریس پمپ

علاوه بر فروش انواع Grease pump، بخش تعمیرات در آدور ابزار، آمادگی خود را جهت تعمیرات، سرویس و اورهال انواع Grease pump دستی، بادی، سطلی و برقی فشار قوی و فشار ضعیف اعلام می دارد.

انواع Grease pump FLOWSERVE و ALEMITE و GRACO و . . . در کوتاه ترین زمان و با ارائه گارانتی تعمیرات ، جهت تعمیر پذیرفته می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، کاتالوگ، قیمت و هماهنگی جهت ارسال اقلام تعمیری، با آدور ابزار تماس حاصل فرمایید:

تلفن های بخش فروش : 66815110 – 021     و   66815006 – 021   و 66815004 – 021

تلفن های بخش خدمات پس از فروش و تعمیرات : 66815430 – 021   و   09127997022

انرپکابزار انرپک

ENERPAC