اورینگ

O-ring

سایر آببندها  SEAL

آدور ابزار به عنوان تامین کننده اورینگ می باشد.

آدور ابزار تامین کننده و ارائه کننده اصلی تجهیزات تست فشار قوی و قطعات فشار قوی مانند ابزار هیدرلیک اینرپک، پمپ های هسکل و . . . ، نسبت به تامین و فروش انواع آببندهای فشار قوی نیز اقدام نموده است.

آدور ابزار مرکز تخصصی ارائه oring های صنعتی می باشد.

لذا کلیه ی اورینگ های NBR و VITON وایتون، در سایزهای میلیمتر و اینچی استاندارد ارائه شده توسط شرکت های معتبر دنیا مانند Parker , simrit , word gasket   در انبار آدور ابزار موجود و با قیمت رقابتی قابل ارائه می باشد.

آدور ابزار انواع آببند ها و گسکت های الاستومری، تفلونی، سلیکونی، فلزی، کلینگریت و . . . را در سایزهای مختلف ارائه می نماید.

انواع O-ring NBR و وایتون و سلیکونی و تفلونی، انواع گاید رینگ، بک آپ رینگ، کاسه نمد، پکینگ، گسکت های فلزی و غیر فلزی اسپیرال و کلینگریت و گسکت گرافیتی و  گسکت آزبستی  . . . توسط آدور ابزار ارائه می گردد.

آدور ابزار کلیه ی اورینگهای خاص از نظر سایزینگ و متریال را برای قطعات مکانیکال سیل و . . . موجود و اراده مینماید.

اورینگ

بدانیم :

معرفی اورینگ ها :

O-ring نوعی آببند یا عایق یا واشر مکانیکی و با جنسی به شکل لاستیک می‌باشد. oring اغلب از جنس الاستومر و لاستیکی و دارای سطح مقطعی گرد هستند. اورینگ ها عمدتا و به ‌طور رایج به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در یک شیار جای گرفته و در طول فرایند یا پروسه ی مونتاژ بین دو یا چند قسمت فشرده می‌شود و سبب ایجاد یک آببند مکانیکی در میان قسمت‌ها می‌شود.

از اورینگ ممکن است برای آب‌بندی دو قسمت یا قطعه ی ثابت (استاتیک) یا دو قسمت یا قطعه ی  متحرک نسبت به هم (دینامیک) استفاده گردد. برای مثال از کاربردهای اورینگ به صورت دینامیک یا متحرک می‌توان به آب‌بندی شفت پمپ‌ها یا پیستون‌های سیلندرهای هیدرولیکی اشاره کرد.

اورینگ‌ها یکی از متداول ‌ترین روش‌های آب‌بندی در طراحی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی می‌باشند ، چرا که ساخت آنها آسان، قیمت آنها ارزان، نصب آنها ساده و قابلیت اطمینان آنها بسیار بالا می‌باشد. اورینگ‌ها قابلیت آب‌بندی تا فشارهایی به میزان 700 بار  (10.000 psi)   را نیز دارند.  حداکثر فشار قابل تحمل oring به سختی آب‌بند و لقی و تلورانس شیار یا نشیمنگاه oring بستگی دارد.

اورینگ‌ها در سایزها و اندازه های متنوع و با سایزینگ استاندارد متریک ( میلیمتری ) و اینچی در بازار موجود هستند. سایز اورینگ‌ها با قطر داخلی و قطر سطح مقطع (ضخامت) آنها بیان می‌شود.

"<yoastmark

سایزoring :     ID x CS   که می تواند به میلیمتر و یا به صورت اینچ بیان شود.

سختی oring:

سختی اورینگ را SHORE می نامند.  سختی متوسط oringShore 70 است. به این معنی که اگر شور اورینگی کمتر از 70 باشد، نرم و بیشتر از 70 باشد، سفت تر خواهد بود.

oring اینچی

انواع اورینگ ها و کاربرد آنها:

NR & SBR  : با مقاومت کششی و پارگی بالا و دارای کاربرد فراوان در هیدرولیک و . . .
NBR  نیتریل: اورینگی با مقاومت در برابر سایش و روغن های پایه معدنی و گریس ها و حرارت
HNBR  : اورینگی با مقاومت سایشی و فشار بالا و مقاوم در برابر انواع مواد هیدروکربونی و روغن ها
Viton  : مقاومت فیزیکی و حرارت بالا در برابر فشار و روغن ها، اسیدها، بنزین، آب کلردار
Kalrez  : این اورینگ مقاومت شیمیایی عالی در برابر هر نوع ماده شیمیایی، اسید با تحمل حرارت تا 400 درجه سانتیگراد را دارا می باشد.
: EPDM  مقاومت در برابر اوزون، آب و اسیدها و آب شور دریا
اورینگ سیلیکونی : این اورینگ از مقاومت حرارتی و الکتریکی بالا و رنگ پذیری خوب برخوردار بوده و مصارف بهداشتی، پزشکی و غذایی و هوایی 200 تا 300 درجه فارنهایت را دارد.

تذکر مهم : در هنگام جا انداختن اورینگ، گاهی نیاز به کشیدن و باز کردن oring، پیش می آید تا بتوان oringرا بر روی شیار اینجاد شده بر روی یک شفت قرار داد.

باید دقت داشته باشیم که کشش بالای 5 درصد برای oring توصیه نمی شود چرا که این امر می تواند به واسطه کاهش ضخامت oring(CS) منجر به از بین رفتن خاصیت آببندی آن شود.

تاثیر فشار بر oringدر نشیمنگاه ( محفظه ی قرار گیری اورینگ ) :

"<yoastmark

"<yoastmark

جعبه اورینگ چیست :

جعبه oring، یک کیس سبک و کیف مانندی است که اکثر اورینگ های پر مصرف را با تعدادی از هر سایز در خود جاداده است. اورینگ های این جعبه ها می توانند براساس سایز متریک یا اینچی باشند.

جعبه اورینگ بین تعمیرکارانی که در مناطق دور از بازار فروش قطعات صنعتی، فعالیت های تعمیراتی دارند، بسیار مرسوم است. چرا که اورینگ های پر مصرف را همیشه در اختیار دارند.

"<yoastmark

جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ها و خدمات تعمیراتی با این مجموعه تماس حاصل فرمایید:

بخش فروش اورینگ و آببند ها : 66815006 – 021    و   66815110 – 021   و  66815420 – 021

بخش تعمیرات و خدمات پس از فروش : 66815430 – 021   –   09127997022