پمپ هیدرو استاتیک Hydrostatic Pump

هیدروتست   Hydro Test

تست پمپ هیدرواستاتیک  Hydrostatic Test Pump

آزمون فشار  Pressure Test

پمپ هیدرو استاتیک  آدور ابزار مرکز فروش و ارائه انواع پمپ های فشار بالا با دبی های مختلف از برندهای Haskel آمریکا  و SHINEEAST چین، جهت استفاده در سیستم های تست هیدرواستاتیک و هیدرولیک می باشد.

همچنین کیت های تعمیراتی این پمپ موجود و ارائه می گردد و در ضمن کلیه خدمات تعمیرات و سرویس های این پمپ ها نیز ارائه می شود.

این پمپ ها پنوماتیک هستند. به عبارت دیگر با هوای فشرده 1 – 8 bar کار کرده و می توانند انواع مایعات مانند آب، گلیکول، متانول، میعانات نفتی، آب صابون، روغن هیدرولیک و . . . را به فشار برسانند.

تست پمپ هیدرواستاتیک

این پمپ ها جهت انطباق با سیال مورد استفاده  و افزایش عمر ، با متریال مختلف در قسمت بدنه و قسمتی که با سیال تماس دارند. ( سیلندر فشار ساز یا پلانجر یا هیدرولیک سکشن ) ساخته می شوند. البته آببند مورد استفاده در پمپ ها نیز نقش مهمی در عمر و کیفیت پمپ دارند. چرا که آببند یا سیل استفاده شده در پمپ باید با سیال ورودی به پمپ مطابقت داشته باشد تا به زودی از بین نرود و عملیات آببندی را کامل انجام دهد.

بیشتر بدانیم :

پمپ های پنوماتیک چگونه کار می کنند :

پمپ های پنوماتیک یا Air Driven Pumps به گونه ایی طراحی شده اند که بتوانند بدون نیاز به جریان برق و تنها با اتصال یک شیلنگ باد ، کار کرده و برای انواع مایعات ایجاد جریان و آنها را به فشار برسانند.

بدلیل عدم وجود برق در این گونه پمپ ها، این پمپ ها بدون جرقه ( ضد انفجار ) یا EX هستند و این مسئله ی مهم سبب شده تا استفاده از این پمپ را در مناطق نفتی و گاز و سکوهای نفتی بسیار رایج باشد.

پمپ هیدرو استاتیک

این پمپ ها از 3 قسمت اصلی تشکلی شده اند:

  • سیلندر پنوماتیک یا Air Drive Section
  • سیلندر فشار ساز یا Hydraulic Section
  • شیر پنوماتیک Air Cycling Valve / Reciprocating Valve
  • سیلندر پنوماتیک یا Air Drive Section

وظیفه این قسمت ، عقب و جلو بردن پیستون فشار ساز یا پلانجر در قسمت Hydraulic Section است.

در این قسمت یک پیستون و سیلندر پنوماتیک قرار دارد که توسط شیر شیر پنوماتیک یا Air Cycling Valve ، پیستون تعبیه شده در سیلندر پنوماتیک، به طور دائم به عقب و جلو حرکت کرده و چون یک پیستون ( پیستون فشار ساز ) به مرکز پیستون پنوماتیک نصب شده است، با هر حرکت عقب و جلو پیستون پنوماتیک، پیستون فشار ساز نیز به عقب و جلو کشیده می شود.

این قسمت وظیفه مکش و دهش سیال را بر عهده دارد.

در هنگام عقب رفتن پیستون فشار ساز، سیال از قسمت ورودی ( Inlet Check Valve ) وارد سیلندر فشار ساز می شود. در هنگام جلو آمدن پیستون فشار ساز، قسمت ورودی بسته و سیال از قسمت خروجی ( Outlet Check Valve ) خارج می شود.

  • شیر پنوماتیک یا Air Cycling Valve

این قسمت وظیفه تغییر مسیر هوای فشرده را بر عهده دارد. به این معنی که با تغییر مسیر هوا و هدایت آن به جلو و عقب پیستون پنوماتیک، به طور مداوم سبب حرکت رفت و برگشت پیستون پنوماتیک و به طبع آن، حرکت رفت و برگشت پیستون فشار ساز می شود.

کاربرد پمپ های پنوماتیک :

  • ایجاد فشار و جریان آب، برای انجام تست های هیدرواستاتیک
  • ایجاد جریان و فشار روغن؛ برای استفاده از ابزار هیدرولیکی مانند بولت تنشنر و آچار هیدرولیکی و انواع جک هیدرولیک
  • تزریق مواد شیمیایی ، مانند متانول به خطوط انتقال گاز ، جهت جلوگیری از یخ زدگی در زمستان
  • تزریق مواد شیمیایی با دبی و فشار کنترل شده در فرایندهای تولیدی و شیمیایی
  • ایجاد فشار و جریان در سیستم های فرم دهی ( فرمینگ )
  • ایجاد فشار در مخازن CIP برای فرایند متالورژی پودری و تولید سوپر آلیاژها و ابزار تراش الماسه

در خصوص تست هیدرواستاتیک، با کمک پمپ های فوق می توان انواع تست پمپ هیدرواستاتیک را جهت انجام آزمون هیدرواستاتیک انواع شیرآلات صنعتی، تست خطوط لوله، تست مخازن و سیلندرهای گازی، تنفسی و آتشنشانی و بیمارستانی، تست مبدل های حرارتی و . . . ، تولید نمود.

تست پمپ هایی که با پمپ های محرک هوای فشرده تولید شوند، از دقت بالایی در اعمال و کنترل و قرائت فشار برخوردار هستند.

پمپ هیدرو استاتیک پمپ هیدرو استاتیک

پمپ هیدرو استاتیک

پمپ های فوق براساس مدل های ارائه شده، دارای محدوده ی فشار و دبی مختلف بوده و همچنین بر اساس نوع و جنس سیل، سازگاری آنها با سیال های مختلف مشخص شده است.

در واحد مهندسی و تعمیرات آدور ابزار، تعمیرات انواع پمپ و بوستر گاز و آمپلی فایر هوا از برندهای هسکل Haskel، ماکسیماتور و هایفورس، SC و شاین ایست و رساتو پذیرفته می شود.

کلیه تعمیرات در آدور ابزار با کیت تعمیراتی اصلی و با ارائه گارانتی تعمیرات ارائه می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ها و موجودی با دفتر آدور ابزار تماس حاصل فرمایید:

بخش فروش : 66815006 – 021 و 66815110 – 021 و 66815420 – 021

بخش فنی، تعمیرات و خدمات پس از فروش : 66815430 – 021   و 09127997022

جهت مشاهده مقاله  تست پمپ اینجا کلیلک نمایید

جهت مشاهده ابزار انرپک اینجا کلیک نمایید .